Direktlänk till inlägg 10 oktober 2008

Sökträning

Av Mona Hall - 10 oktober 2008 15:37

Tränade sök igår i skogen på vägen till Tripphult. Det var Fia ,Kent ,Mia och jag. Det som är viktigt med träningen i sök för oss är skallmarkeringen. Kirra skötte  sig riktig bra. Hon tycker det är jättekul. Gillar ju att springa.


Imorse  träffade jag Mia och hennes mamma i Glommanskogen och vi la spår till varandra. Kirra fick ett riktigt långspår.( Tänkte hon skulle bli trött för vi ska ha lite fest här med grannarna ikväll och vi blir 9 st.) Hon skötte sig bra men  försökte fånga en liten mus i farten när hon spårade. Vilket resulterade i att hon gick rakt över en apport. Vad konstigt att musen var roligare än pinnen!!! Annars går hon som tåget i spåret. Det är så roligt att se henne jobba.

Vi körde även lite skallmarkeringar och det gick väldigt bra 10- 15 skall utan problem. Hon blev visst inte så trött av spårningen. Nu ska jag fixa mat till kvällen. Som tema ikväll har vi att vi ska vinna storkovan på V75. Det är flera "experter " i gänget. Så håll tummarna för oss.

Imorgon ska jag till Askersund på kurs. Har börjat instruktörsutbildning. Det ska bli jätteroligt. Innan får jag skjutsa Ingemar till sommarstugan i Tiveden så det blir ingen sovmorgon precis.

 
 
Fia

Fia

11 oktober 2008 00:16

Ja, sitter bara markeringarna som ett smäck, så är det bara att gasa på sen ;-) Vi ses på tisdag!

http://www.vickulas.se

 
Bettan & Exo

Bettan & Exo

11 oktober 2008 10:44

Kul att du oxå har skaffat en blogg!
Nu blir det en till att ha kolla på.

Ha en skön helg!

http://exo.bloggagratis.se

 
Jill

Jill

11 oktober 2008 15:36

Kul att du har skaffat dig en blogg!! Hit kommer vi fler gånger!!

http://hundarnaojill.dinstudio.se

 
Fia

Fia

11 oktober 2008 16:58

Bara markeringarna sitter som ett smäck så är det bara att gasa på i söket :)) Vi ses på tisdag!

http://www.vickulas.se

 
Fia

Fia

11 oktober 2008 23:31

Oj, vad tjatig jag blev.... Trodde inte att det första inlägget gick in...

http://www.vickulas.se

 
Veronique

Veronique

13 oktober 2008 02:25

Välkommen till cyberrymden!

http://godiscoominya.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mona Hall - 28 september 2009 13:16

Den veckan som gått har jag varit flitig med hundträningen. Det har blivit flera pass med lydnadsträningen. Nu så sitter inkallningen med stå mycket bättre. Även fjärren går bra. Däremot började rutan bli svårt helt plötsligt. Stannade framför den he...

Av Mona Hall - 21 september 2009 20:04

Det har hänt lite sedan sist. Får försöka sammanfatta mig kort. Kirra har piggat på sig och börjar nu bli sitt vanliga jag. Vi tränar in lydnads tvåan nu. Får se när vi är mogna för tävling. Inkallning med ställande börjar bli ok men vi har lite kvar...

Av Mona Hall - 3 september 2009 19:17

Idag har Kirra varit hos veterinären hela dagen och vi fick positiva besked hon är inte allvarligt sjuk som jag trodde. Hon har ju varit väldigt trött en längre tid. Det började redan innan lägret  tyckte jag. Sedan har det blivit lite bättre och sed...

Av Mona Hall - 17 augusti 2009 13:26

Idag har vi varit ute på en långpromenad, jag och alla tre vovarna. Det blev lite upplet för Kirra och vindövningar för Qnut. Ihelgen har vi varit i stugan igen. Äntligen har Ingemar blivit färdig med veden. Ibland undrar men om den förökar sig där ...

Av Mona Hall - 13 augusti 2009 13:10

Igår var vi ett gäng på kurs i Ervalla hos Anette. Hon har själv två kelpies och många, många får och lamm. Instruktör är Åsa Varg.Vi fick börja med balans övningar och  "vall lydnad" i en väldigt liten hage. Det är inte så lätt att veta var man ska ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards