Direktlänk till inlägg 15 maj 2009

Quta och Quling

Av Mona Hall - 15 maj 2009 16:01

Idag har jag varit hos sjukgymnasten och fått behandling för både nacke, bröstrygg och  bäckenet. Nu efter mer intensiv träning så går det åt rätt håll. Det känns skönt efter några tuffa veckor.

Idag har jag varit ute på en liten promenad med alla tre vovarna för första gången och det funkade riktigt bra. Qnut är så duktig och söker ögonkontakt med mig när vi promenerar. Inkallning tycker han också är jättekul. Godis är så där men en klapp och beröm tycker han om.

Nu på em åkte jag till Fia  och träffade matte och husse till Quta som kommer att hamna i Varberg och Quling som kommer till Norberg. Det har varit trevligt att träffa alla valpköpare och jag önskar alla lycka till.

Nu ska jag lägga kött i marinad för vi ska träffas hos några grannar och grilla ikväll.

 
 
Michael

Michael

15 maj 2009 21:20

Verkar som jag fått matvraket då. Qrut har oxå hunnit med att sänka både telefoni och internet här hemma. Han slukar allt som kommer i hans väg. Men även han söker kontakten och gillar inkallningar.

http://www.mlindh.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mona Hall - 28 september 2009 13:16

Den veckan som gått har jag varit flitig med hundträningen. Det har blivit flera pass med lydnadsträningen. Nu så sitter inkallningen med stå mycket bättre. Även fjärren går bra. Däremot började rutan bli svårt helt plötsligt. Stannade framför den he...

Av Mona Hall - 21 september 2009 20:04

Det har hänt lite sedan sist. Får försöka sammanfatta mig kort. Kirra har piggat på sig och börjar nu bli sitt vanliga jag. Vi tränar in lydnads tvåan nu. Får se när vi är mogna för tävling. Inkallning med ställande börjar bli ok men vi har lite kvar...

Av Mona Hall - 3 september 2009 19:17

Idag har Kirra varit hos veterinären hela dagen och vi fick positiva besked hon är inte allvarligt sjuk som jag trodde. Hon har ju varit väldigt trött en längre tid. Det började redan innan lägret  tyckte jag. Sedan har det blivit lite bättre och sed...

Av Mona Hall - 17 augusti 2009 13:26

Idag har vi varit ute på en långpromenad, jag och alla tre vovarna. Det blev lite upplet för Kirra och vindövningar för Qnut. Ihelgen har vi varit i stugan igen. Äntligen har Ingemar blivit färdig med veden. Ibland undrar men om den förökar sig där ...

Av Mona Hall - 13 augusti 2009 13:10

Igår var vi ett gäng på kurs i Ervalla hos Anette. Hon har själv två kelpies och många, många får och lamm. Instruktör är Åsa Varg.Vi fick börja med balans övningar och  "vall lydnad" i en väldigt liten hage. Det är inte så lätt att veta var man ska ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards