Direktlänk till inlägg 13 oktober 2008

Måndagmorgon

Av Mona Hall - 13 oktober 2008 11:10

Nu har det  gått en helg igen. Åkte tidigt på lördagmorgonen till Tiveden med Ingemar, själv fick jag åka tillbaka till Askersund och andra träffen på instuktörsutbildningen. Denna dag handlade det om mentaltester för hund.Vi gick även igenom ett analysinstrument som kan användas för att snabbt läsa av hur hunden fungerar med förare och vilket belöning som passar just den hunden och även lite se på hundens mentalitet. Därefter fick vi öva oss på varandras hundar och på em kom det okända hundar med sina förare. Det var en intressant dag med mycket information. Tyvärr var ju inte vädret det bästa, småregnade hela dagen.


Efter kursen åkte jag till vår sommarstuga och då skulle vi sätta upp ett party tält. Lugn vi ska inte ha party  igen utan vi ska ställa in båten för vinterförvaring där. Att få upp detta tältet var en tuff uppgift för rören saknade stopp och när vi lyfte på ett ställe så krokade det ur på ett annat. Det kom hjälpande händer från flera håll men det blev inget lyckat resultat förrän snöret kom fram och vi fick binda ihop delarna. Då hade det blivit mörk och kampen med tältet fick fortsatte på söndagen. Då friskade vinden i och högg tag i väven. Tillslut fick vi allt på plats och båten itältet. Hoppas att det står kvar hela vintern så vi kan använda det nästa sommar till party.

Tyvärr blev det inte så mycket hundtträning i helgen.Elina och jag tänkte ta en promenad i skogen men vi kom inte så långt för det var älg i skogsbrynet och  inte hade jag något  koppel till hundarna. Som tur var upptäckte inte Pixi älgen för då hade det nog blivit lite jakt. Inte så populärt hos älgjägarna skulle jag tro så här dagen före älgjakten. Kirra upptäckte älgen men hon stannde på mitt kommando. Sedan var det bara att vända och gå hemåt.

 
 
Biggan

Biggan

13 oktober 2008 15:05

Vad kul det låter med instr.träffen Särskilt när det handlar om mentaltester. Det är ju jag svag för som du vet.
Du, nu är det bäst vi håller oss från skogen ett tag.

http://123minsida.se/FajtaNano

 
Maria

Maria

13 oktober 2008 22:20

Äntligen!!!!
det var på tiden, Mona! Äntligen kan vi följa era äventyr!
KUL!

http://www.goskelpie.se

 
Maria

Maria

14 oktober 2008 12:58

Va kul!!! Nu kan man följa era bravader på nätet!! Trodde jag lämnat ett meddelande i går, men tydligen inte!
Har länkat till dej!

http://www.goskelpie.se

 
Ingen bild

Pia

14 oktober 2008 19:42

Älgjakten är den perfekta ursäkten för att fila på lydnaden;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mona Hall - 28 september 2009 13:16

Den veckan som gått har jag varit flitig med hundträningen. Det har blivit flera pass med lydnadsträningen. Nu så sitter inkallningen med stå mycket bättre. Även fjärren går bra. Däremot började rutan bli svårt helt plötsligt. Stannade framför den he...

Av Mona Hall - 21 september 2009 20:04

Det har hänt lite sedan sist. Får försöka sammanfatta mig kort. Kirra har piggat på sig och börjar nu bli sitt vanliga jag. Vi tränar in lydnads tvåan nu. Får se när vi är mogna för tävling. Inkallning med ställande börjar bli ok men vi har lite kvar...

Av Mona Hall - 3 september 2009 19:17

Idag har Kirra varit hos veterinären hela dagen och vi fick positiva besked hon är inte allvarligt sjuk som jag trodde. Hon har ju varit väldigt trött en längre tid. Det började redan innan lägret  tyckte jag. Sedan har det blivit lite bättre och sed...

Av Mona Hall - 17 augusti 2009 13:26

Idag har vi varit ute på en långpromenad, jag och alla tre vovarna. Det blev lite upplet för Kirra och vindövningar för Qnut. Ihelgen har vi varit i stugan igen. Äntligen har Ingemar blivit färdig med veden. Ibland undrar men om den förökar sig där ...

Av Mona Hall - 13 augusti 2009 13:10

Igår var vi ett gäng på kurs i Ervalla hos Anette. Hon har själv två kelpies och många, många får och lamm. Instruktör är Åsa Varg.Vi fick börja med balans övningar och  "vall lydnad" i en väldigt liten hage. Det är inte så lätt att veta var man ska ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards