Direktlänk till inlägg 26 oktober 2008

Höst rusk

Av Mona Hall - 26 oktober 2008 15:54

I fredags träffade jag Fia, Kent, Eva-Lena och Bettan i skogen, dags för sökträning. Kirra fick springa in ca 20 -30 m in i rutan och skälla. Det gick riktigt bra. Vi körde två pass med henne och det funkade hela tiden. Nu är det bara att fortsätta med skallträningen som vi planerat sedan tidigare och inte gå fram för snabbt. De andra hundarna var också duktiga. Roligt när det går bra då smakar fikat extra gott.


På lördag morgon var det kurs igen.Den här gången var vi på brukshundsklubben i Örebro.  Dagens ämne var problemhundarnas beteende och hur man kan hitta lösningar.Svårt ämne och det blev mycket diskussioner under dagen vad är ett problem och vems problem är det. En mycket givande dag.


Idag har Ingemar och jag varit ute och spårat. Tinade älgklöven under fm. Pixi skulle få sitt första viltspår. Hon satt nedanför älgklöven hela fm och pep. Gick ett ca 400 m långt viltspår till henne.Spåret gick bra men när hon sedan kom fram till klöven blev hon lite rädd för den. Kanske inte så konstigt den är ju nästan lika stor som henne. Jag skulle få en rådjursklöv av en tjej på kursen. Den passar nog henne bättre occch framför allt tar den mindre plats i frysen.

Kirra fick ett spår ca 700 m i träsklandskap och genom sly, 4 pinnar och slut. Vad kul tyckte hon att få bada, spåra och leta pinnar och äta godis nästan samtidigt. Denna gång hittade hon alla pinnar fast de låg vid vattendrag och bäckar. Det var bra gjort tycker jag.


 
 
lena

lena

26 oktober 2008 19:53

Flitig du är, vilken läbbig fot Pixi hittade
usch

http://www.vittragim.just.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mona Hall - 28 september 2009 13:16

Den veckan som gått har jag varit flitig med hundträningen. Det har blivit flera pass med lydnadsträningen. Nu så sitter inkallningen med stå mycket bättre. Även fjärren går bra. Däremot började rutan bli svårt helt plötsligt. Stannade framför den he...

Av Mona Hall - 21 september 2009 20:04

Det har hänt lite sedan sist. Får försöka sammanfatta mig kort. Kirra har piggat på sig och börjar nu bli sitt vanliga jag. Vi tränar in lydnads tvåan nu. Får se när vi är mogna för tävling. Inkallning med ställande börjar bli ok men vi har lite kvar...

Av Mona Hall - 3 september 2009 19:17

Idag har Kirra varit hos veterinären hela dagen och vi fick positiva besked hon är inte allvarligt sjuk som jag trodde. Hon har ju varit väldigt trött en längre tid. Det började redan innan lägret  tyckte jag. Sedan har det blivit lite bättre och sed...

Av Mona Hall - 17 augusti 2009 13:26

Idag har vi varit ute på en långpromenad, jag och alla tre vovarna. Det blev lite upplet för Kirra och vindövningar för Qnut. Ihelgen har vi varit i stugan igen. Äntligen har Ingemar blivit färdig med veden. Ibland undrar men om den förökar sig där ...

Av Mona Hall - 13 augusti 2009 13:10

Igår var vi ett gäng på kurs i Ervalla hos Anette. Hon har själv två kelpies och många, många får och lamm. Instruktör är Åsa Varg.Vi fick börja med balans övningar och  "vall lydnad" i en väldigt liten hage. Det är inte så lätt att veta var man ska ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards