Direktlänk till inlägg 5 januari 2009

Hollands besök

Av Mona Hall - 5 januari 2009 09:32

Idag blir det en spännande dag. Vi åker till Arlanda och hämtar Basyr med matte Daphne Geerlings. Min prinsessa Kirra står vid staketet hemma och spejar mot gatan och väntar på prinsen. Han kommer med en stor flygande vit springare från Holland på självaste trettondagsafton, balernas kväll. Vi får se vad som händer när vi kommer hem ikväll. Håll tummarna att det blir tycke och att han kommer i rätt tid. De har ju en vecka på sig att få till det, så det går nog bra.

Pixi får åka till Anja och Anders på lite semester nu först i två dagar sedan får vi se hur vi ska lösa det, Emilie har sagt att hon kan hjälpa mig  i slutet av veckan om det behövs. Jätte snällt!  


 

 
 
Emelie

Emelie

5 januari 2009 13:50

Spännande! Du uppdaterar väl bloggen ofta så vi vet vad som händer?! Hör av dig om Pixi behöver komma hit.

http://www.bordercolliedog.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mona Hall - 28 september 2009 13:16

Den veckan som gått har jag varit flitig med hundträningen. Det har blivit flera pass med lydnadsträningen. Nu så sitter inkallningen med stå mycket bättre. Även fjärren går bra. Däremot började rutan bli svårt helt plötsligt. Stannade framför den he...

Av Mona Hall - 21 september 2009 20:04

Det har hänt lite sedan sist. Får försöka sammanfatta mig kort. Kirra har piggat på sig och börjar nu bli sitt vanliga jag. Vi tränar in lydnads tvåan nu. Får se när vi är mogna för tävling. Inkallning med ställande börjar bli ok men vi har lite kvar...

Av Mona Hall - 3 september 2009 19:17

Idag har Kirra varit hos veterinären hela dagen och vi fick positiva besked hon är inte allvarligt sjuk som jag trodde. Hon har ju varit väldigt trött en längre tid. Det började redan innan lägret  tyckte jag. Sedan har det blivit lite bättre och sed...

Av Mona Hall - 17 augusti 2009 13:26

Idag har vi varit ute på en långpromenad, jag och alla tre vovarna. Det blev lite upplet för Kirra och vindövningar för Qnut. Ihelgen har vi varit i stugan igen. Äntligen har Ingemar blivit färdig med veden. Ibland undrar men om den förökar sig där ...

Av Mona Hall - 13 augusti 2009 13:10

Igår var vi ett gäng på kurs i Ervalla hos Anette. Hon har själv två kelpies och många, många får och lamm. Instruktör är Åsa Varg.Vi fick börja med balans övningar och  "vall lydnad" i en väldigt liten hage. Det är inte så lätt att veta var man ska ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards