Direktlänk till inlägg 13 januari 2009

Nano valpat

Av Mona Hall - 13 januari 2009 12:51

Grattis Birgitta o Nano som fått 7 st små  brunisar! Jättekul att ännu en K-hund fått valpar och att allt gått bra. Fast  matte blev ju lite orolig men vem skulle inte bli det. Bättre att åka en gång för mycket till djursjukhuset. Ser fram emot att få komma och titta på dem om några veckor.

Nu har Kirra hämtat sig efter besöket och hela morgonen har hon hittat på aktiviter för att få igång mig. Jag har nämligen tänk ha en tvättdag. Tog en lång promenad på fm och körde lite upplet vid två tillfällen. Ett på gärde och ett i skogen. Jösses vad hon var motiverad. Inga problem att hitta föremålen.

Blev inspirerad av Daphne.Hon hade lärt Bashyr massor med trix. Ska se om jag kan lära Kirra lite mer. Hon är ju också road av det. Just nu har hon lärt sig stänga utdragna kökslådor.   

 
 
Fia

Fia

13 januari 2009 14:57

Vad flitiga ni är :) Jag är nyvaken efter nattjobbet och har fullt upp med att motivera mej till en prommis... ;-) Nå, jag ska städa lite och sedan handla. Tror att vovvarna får en prommis på Kumla i kväll.

http://www.vickulas.se

 
Biggan

Biggan

13 januari 2009 15:13

Jag vet inte riktigt hur jag ska få till Rudolf på valpen. Dom ska ju börja på B-kanske Budolf?

http://123minsida.se/FajtaNano

 
Christina

Christina

13 januari 2009 19:47

Hej och tack för senast! Tyvärr blev merparten av mina bilder också suddiga... dåligt ljus i kombination med rörliga motiv... inte så bra.

http://www.busligan.se

 
Nettan, Klura & Nella

Nettan, Klura & Nella

13 januari 2009 21:30

Jadu, Mona. Här planeras ingenting fast och bestämt i förväg, vet inte ett dugg hur saker och ting blir med pluggande eller jobb. Det gäller ju att hålla ordning på ekonomin på något sätt i dessa dåliga tider. Suck.
Skrattade åt Biggans kommentar - Budolf! Borde ju bli en hund som är duktig på budföring då...

http://www.tassvandring.se

 
Harriet

Harriet

15 januari 2009 09:25

Hejsan!
Jag är en av de som väntar på att Kirras mage ska börja växa för att sedan släppa ut x antal underbara valpar.
Sköt om henne ordentligt nu. :)

http://www.kiara.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mona Hall - 28 september 2009 13:16

Den veckan som gått har jag varit flitig med hundträningen. Det har blivit flera pass med lydnadsträningen. Nu så sitter inkallningen med stå mycket bättre. Även fjärren går bra. Däremot började rutan bli svårt helt plötsligt. Stannade framför den he...

Av Mona Hall - 21 september 2009 20:04

Det har hänt lite sedan sist. Får försöka sammanfatta mig kort. Kirra har piggat på sig och börjar nu bli sitt vanliga jag. Vi tränar in lydnads tvåan nu. Får se när vi är mogna för tävling. Inkallning med ställande börjar bli ok men vi har lite kvar...

Av Mona Hall - 3 september 2009 19:17

Idag har Kirra varit hos veterinären hela dagen och vi fick positiva besked hon är inte allvarligt sjuk som jag trodde. Hon har ju varit väldigt trött en längre tid. Det började redan innan lägret  tyckte jag. Sedan har det blivit lite bättre och sed...

Av Mona Hall - 17 augusti 2009 13:26

Idag har vi varit ute på en långpromenad, jag och alla tre vovarna. Det blev lite upplet för Kirra och vindövningar för Qnut. Ihelgen har vi varit i stugan igen. Äntligen har Ingemar blivit färdig med veden. Ibland undrar men om den förökar sig där ...

Av Mona Hall - 13 augusti 2009 13:10

Igår var vi ett gäng på kurs i Ervalla hos Anette. Hon har själv två kelpies och många, många får och lamm. Instruktör är Åsa Varg.Vi fick börja med balans övningar och  "vall lydnad" i en väldigt liten hage. Det är inte så lätt att veta var man ska ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards