Direktlänk till inlägg 15 januari 2009

Spår

Av Mona Hall - 15 januari 2009 14:42

Nu börjar vardagen bli som vanligt igen. Idag har jag varit ute och lagt spår vid Glommantill Kirra o Pixi. Kirra fick ett 400 m spår 1 pinne och slut. Idag gick spåret i böjar och på stig , vid stig aldrig över stig. Funkade rätt bra, hon kom bort sig lite vid en böj och det bar iväg åt fel håll men stannade upp helt plötsligt och gick sedan tillbaka till spåret och tog slutet. Hon var lite för het  idag , fick hålla emot av bara....

Pixi trippade  runt som vanligt. Hade tänkt ta med klöven till skogen men glömde ta fram den från frysen. Det får bli nästa gång. Skulle vilja byta ut älgklöven mot en rådjursklöv men det är ju inte det lättaste.

Anita kom med Faxen till skogen och vi tog en promenad tillsammans. Kirra var noll intresserad av någon hanne. Han fick inte komma i närheten av baken. Kan det vara första tecknet,kanske ?

 
 
Ingen bild

Lottak

15 januari 2009 20:03

Halloj
hitta hit så kan vi spåra är ju ledig på fm nu!!!

 
Jill

Jill

16 januari 2009 05:51

Så skönt att man kommit ut och spårat lite igen :) Nu är ju all snö borta så de är helt underbart :)

http://hundarnaojill.wordpress.com

 
Ingen bild

Mona & Kirra

17 januari 2009 12:32

Vi kan höras nästa vecka,Lotta.Är den där butiken på landet kvar?

 
Jill

Jill

17 januari 2009 18:16

Kul att träffas idag :) Även om det var en kortis :)

http://hundarnaojill.wordpress.com

 
Ingen bild

Eva-Britt o Mocca

22 januari 2009 09:05

Vad härligt att kunna spåra! Är nog lite avundsjuk - men man kan ju gå hårda spår, fast det är svårt att få det till att bli av...

Har skrivit lite mer om björnmöten nu i min blogg ;-)

 
Nettan, Klura & Nella

Nettan, Klura & Nella

24 januari 2009 17:20

Mona! Nu är det dags för en uppdatering i din blogg tycker jag! Länge sedan nu... :-)

http://www.tassvandring.se

 
Harriet

Harriet

24 januari 2009 18:11

Ja ,jag väntar spänt på uppgifter om en mage som växer och blir större. Det är ju faktiskt två veckor sen nu. *inte alls otålig* ;)

http://www.kiara.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mona Hall - 28 september 2009 13:16

Den veckan som gått har jag varit flitig med hundträningen. Det har blivit flera pass med lydnadsträningen. Nu så sitter inkallningen med stå mycket bättre. Även fjärren går bra. Däremot började rutan bli svårt helt plötsligt. Stannade framför den he...

Av Mona Hall - 21 september 2009 20:04

Det har hänt lite sedan sist. Får försöka sammanfatta mig kort. Kirra har piggat på sig och börjar nu bli sitt vanliga jag. Vi tränar in lydnads tvåan nu. Får se när vi är mogna för tävling. Inkallning med ställande börjar bli ok men vi har lite kvar...

Av Mona Hall - 3 september 2009 19:17

Idag har Kirra varit hos veterinären hela dagen och vi fick positiva besked hon är inte allvarligt sjuk som jag trodde. Hon har ju varit väldigt trött en längre tid. Det började redan innan lägret  tyckte jag. Sedan har det blivit lite bättre och sed...

Av Mona Hall - 17 augusti 2009 13:26

Idag har vi varit ute på en långpromenad, jag och alla tre vovarna. Det blev lite upplet för Kirra och vindövningar för Qnut. Ihelgen har vi varit i stugan igen. Äntligen har Ingemar blivit färdig med veden. Ibland undrar men om den förökar sig där ...

Av Mona Hall - 13 augusti 2009 13:10

Igår var vi ett gäng på kurs i Ervalla hos Anette. Hon har själv två kelpies och många, många får och lamm. Instruktör är Åsa Varg.Vi fick börja med balans övningar och  "vall lydnad" i en väldigt liten hage. Det är inte så lätt att veta var man ska ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards