Direktlänk till inlägg 1 mars 2009

Magen växer

Av Mona Hall - 1 mars 2009 17:12

Magen den växer och nu har Kirra gått upp 1 kg till. Sammanlagt har hon gått upp 4 kg. Ni behöver inte vara oroliga att de kommer för tidigt hon har inte visat några tecken på att det skulle vara nära valpningen. Kirra är fortfaranade väldigt hungrig så valparna växer nog lite till i magen. Jag tycker att gissningstävlingen har avtagit. Priset är hemligt får ta upp det med Fia, men jag tror inte att det blir någon valp.

Igår så körde jag lite nosövningar inomhus med både Kirra och Pixi. Thepåsar i muggar. Jag har 3 olika sorter än så länge,  kamomill, kanel och mynta. Mynta är den de ska gå till. Kul övning som går bra att göra fast magen är stor. Även backaövningar och gå fot, fast bakåt går bra att göra än så länge. Både Kirra och Pixi älskar dessa övningar.sova på maten är skönt

 
 
Ingen bild

Irene & Minna & Jenni

1 mars 2009 18:51

Vilken gos-mage! Den rymmer nog många valpar!

 
lena

lena

1 mars 2009 19:32

Det va mej en rejäl mage.
Gissar på 4+4 valpar

http://svartahille.blogspot.com

 
Fia

Fia

1 mars 2009 19:45

Jag gissar inte... jag väntar ;-)

http://www.vickulas.se

 
Maria

Maria

2 mars 2009 01:11

Runda, goa Kirra!

http://www.kennelwalkabout.se

 
Bettan & Exo

Bettan & Exo

2 mars 2009 08:06

Va häligt rund o go hon är ;)

Jag gissar på 9st.
4 tikar, 5 hanar

http://exo.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Christin och Malva

2 mars 2009 09:28

Fia...
Jag har dubbelt kul! BÅDE gissar OCH väntar! ;D

 
Mona & Kirra

Mona & Kirra

2 mars 2009 15:17

Blev jätteglad när jag hörde att du, Christin skulle ha en valp efter Kirra!

http://kirra.bloggagratis.se

 
Gun

Gun

2 mars 2009 20:58

Oj vilken mage, rund o go så söt;) ja nog är det ett antal där inne men hur många!!? 4 tjejer o 3 grabbar tror jag, men den som väntar får se ;) Det var trevligt att träffas hos Fia! Ser fram emot valpbilder här åxå snart! Lycka till! Hälsn Gun

http://www.torpie.se

 
Ingen bild

Lottak

2 mars 2009 21:41

Hoppas det gick bra idag ,hade ej valp vakt!!
kommer gärna nästa gång
väntar med spänning på Kirras vappisar.K -flickorna är ju produktiva!!

 
Anna & Juni

Anna & Juni

3 mars 2009 13:33

Jag gissar på 8 valpar, 5 hanar 3 tikar

http://www.annaronge.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mona Hall - 28 september 2009 13:16

Den veckan som gått har jag varit flitig med hundträningen. Det har blivit flera pass med lydnadsträningen. Nu så sitter inkallningen med stå mycket bättre. Även fjärren går bra. Däremot började rutan bli svårt helt plötsligt. Stannade framför den he...

Av Mona Hall - 21 september 2009 20:04

Det har hänt lite sedan sist. Får försöka sammanfatta mig kort. Kirra har piggat på sig och börjar nu bli sitt vanliga jag. Vi tränar in lydnads tvåan nu. Får se när vi är mogna för tävling. Inkallning med ställande börjar bli ok men vi har lite kvar...

Av Mona Hall - 3 september 2009 19:17

Idag har Kirra varit hos veterinären hela dagen och vi fick positiva besked hon är inte allvarligt sjuk som jag trodde. Hon har ju varit väldigt trött en längre tid. Det började redan innan lägret  tyckte jag. Sedan har det blivit lite bättre och sed...

Av Mona Hall - 17 augusti 2009 13:26

Idag har vi varit ute på en långpromenad, jag och alla tre vovarna. Det blev lite upplet för Kirra och vindövningar för Qnut. Ihelgen har vi varit i stugan igen. Äntligen har Ingemar blivit färdig med veden. Ibland undrar men om den förökar sig där ...

Av Mona Hall - 13 augusti 2009 13:10

Igår var vi ett gäng på kurs i Ervalla hos Anette. Hon har själv två kelpies och många, många får och lamm. Instruktör är Åsa Varg.Vi fick börja med balans övningar och  "vall lydnad" i en väldigt liten hage. Det är inte så lätt att veta var man ska ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards