Direktlänk till inlägg 3 mars 2009

Sparkar i magen!

Av Mona Hall - 3 mars 2009 16:15

Oj vad tiden går fort. Jag tycker det inte är länge sedan Bashyr var här och uppvaktade Kirra. Nu är det bara en vecka kvar till valpningen. Kirra är fortfarande väldigt hungrig  och magen den sväller. Det börjar bli lite jobbigt med rörelserna. Idag försökte jag väga henne. Det var inte lätt vågen är hal och magen är stor. När hon backar upp på vågen halkar hon av men det verkar som hon gått upp ett halv kilo sedan sist.

Nu kan man också känna hur valparna sparkar imagen.Det rör sig på flera ställen samtidigt. Då låter Kirra som en säl och hon påminner lite om en säl till kroppen också tycker jag. Inte så snällt sagt kanske.

De verkar som de flesta tror på många valpar. Vi får väl se när den dagen kommer.Jag hoppas det inte blir för många.

 
 
Harriet

Harriet

3 mars 2009 19:07

Det räcker kanske med sex-sju för att alla ska bli nöjda. :)

http://www.kiara.dinstudio.se

 
Michael

Michael

3 mars 2009 22:50

Då blir det många Qutar!*S*

http://www.mlindh.se

 
Ingen bild

Mona & Kirra

4 mars 2009 11:43

Ja det kanske det blir. Svårt med namn på Q tycker jag. Tyckte det var svårt med k när Kirra fick sitt namn och så prickar hon in valpkull med Q.

 
Helén o Deco

Helén o Deco

4 mars 2009 12:29

Ja, tiden går verkligen fort, hänger inte med i svängarna alls.
Jag måste så klart vara med i tävlingen. Gissar på SJU valpar fem tikar och två hanar.
Och så är ju den stora frågan: vad vinner man? ;) :)

http://decosmatte.bloggagratis.se

 
Tina

Tina

5 mars 2009 08:02

Hej Mona!
Vad tjock hon är Kirra - hoppas på många tikvappisar;)Jag har tingat en liten tjej - tänkte bara tala om det för dig....Vi bor på Åland, ifall du undrar;) Gör gärna ett besök på min hemsida om du vill veta lite mer om mig:)
Nu håller jag tummarna inför valpningen och att allt går bra....

http://home.aland.net/m04044

 
Ingen bild

Mona & Kirra

5 mars 2009 16:16

Javisst är hon rund och go. Kul att det blir många Vickulaskelpie på Åland.Jag måste ju erkänna att jag är en av få som aldrig har varit på Åland.

 
Jill

Jill

5 mars 2009 18:05

Den magen ser inte rolig ut ;) Det måste vara jobbigt att gå runt med... Lycka till med valpningen nu!! 10 st blir det...

http://hundarnaojill.wordpress.com

 
Emma

Emma

5 mars 2009 22:59

Nu är det inte långt kvar Mona! Vad spännande! Vad finns i den stora magen? Oj, vad alla valpköpare måste vara nervösa och förväntansfulla nu!

http://herrharry.se

 
Biggan

Biggan

6 mars 2009 09:19

Jag gissar att hon får 4+4. Söta, goa, runda Kirra.
Syrran hälsar att hon tycker det ska bli skönt att några babysar flyttar snart.

http://123minsida.se/FajtaNano

 
Nettan, Klura & Nella

Nettan, Klura & Nella

6 mars 2009 10:00

Nu ska det bli spännande att följa Kirras valpning! Hon har ju en jättemage... Gulliga Kirra! Ge henne en kram från oss!

http://www.tassvandring.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mona Hall - 28 september 2009 13:16

Den veckan som gått har jag varit flitig med hundträningen. Det har blivit flera pass med lydnadsträningen. Nu så sitter inkallningen med stå mycket bättre. Även fjärren går bra. Däremot började rutan bli svårt helt plötsligt. Stannade framför den he...

Av Mona Hall - 21 september 2009 20:04

Det har hänt lite sedan sist. Får försöka sammanfatta mig kort. Kirra har piggat på sig och börjar nu bli sitt vanliga jag. Vi tränar in lydnads tvåan nu. Får se när vi är mogna för tävling. Inkallning med ställande börjar bli ok men vi har lite kvar...

Av Mona Hall - 3 september 2009 19:17

Idag har Kirra varit hos veterinären hela dagen och vi fick positiva besked hon är inte allvarligt sjuk som jag trodde. Hon har ju varit väldigt trött en längre tid. Det började redan innan lägret  tyckte jag. Sedan har det blivit lite bättre och sed...

Av Mona Hall - 17 augusti 2009 13:26

Idag har vi varit ute på en långpromenad, jag och alla tre vovarna. Det blev lite upplet för Kirra och vindövningar för Qnut. Ihelgen har vi varit i stugan igen. Äntligen har Ingemar blivit färdig med veden. Ibland undrar men om den förökar sig där ...

Av Mona Hall - 13 augusti 2009 13:10

Igår var vi ett gäng på kurs i Ervalla hos Anette. Hon har själv två kelpies och många, många får och lamm. Instruktör är Åsa Varg.Vi fick börja med balans övningar och  "vall lydnad" i en väldigt liten hage. Det är inte så lätt att veta var man ska ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards