Direktlänk till inlägg 10 mars 2009

Första natten med hela gänget

Av Mona Hall - 10 mars 2009 11:41

Tack så mycket igen för alla Grattisar!

Natten har varit lugn. Valparna har varit rätt tysta. Jag har ialla fall inte hört dem så mycket, det kan ju bero på att jag sovit tungt. Har lite sömn att ta igen.

Vid kl 4.30 vakna de till och levde om i valplådan. Fast snart hörde man hur det började smackas och tuttas. Det var rätt mysigt att ligga och lyssna på.

mjölkbaren

Ikväll ska jag till klubben kurs med Pixi. Skönt att komma ut och röra på sig lite och kul för Pixi att få lite uppmärksamhet. Susan tycker vi ska ha lite störning med pipleksak. Jag vet inte om det fortfarande är en kraftig störning hon hör ju pipet från valparna dygnet runt. Vi får se. trött hane märkt svansrot

tik märkt nacke

 
 
Michael

Michael

10 mars 2009 12:52

Kul att du tar så mycket bilder. Hoppas veckorna går fort nu!!

http://www.mlindh.se

 
Michael

Michael

10 mars 2009 12:54

Kul att du tar så mycket bilder. Hoppas nu veckorna går fort fram till leverans!!

http://www.mlindh.se

 
Daphne

Daphne

10 mars 2009 14:12

What a lovely mom Kirra is!
The pups look sooo sweet. Great photos! :-)

// Daphne & Bashyr

http://www.2kelpies.nl

 
Ingen bild

Christin o Malva

10 mars 2009 14:47

Sickna sötnosar!

 
Biggan

Biggan

10 mars 2009 14:57

Alltså, svansarna på valpisarna, tycker jag är så himla söta, när dom står rakt ut som på bilden.

http://123minsida.se/FajtaNano

 
Ingen bild

Eva-Britt o Mocca

10 mars 2009 16:48

Mmmm kan tänka mig att det var mysigt att lyssna på, smackningar o tuttningar, får nån sorts "flash-back" fast det är evigheter sen vi hade småbebbar härhemma - men det är nästan så jag kan höra dem!
Så bruna o fina de är valparna, söta redan att titta på...

 
Ingen bild

Mona o Kirra

10 mars 2009 17:12

Jag glömde kryssa i att jag inte måste godkänna inläggen, klumpigt av mig.
Har även glömt skriva att det är naturligt vis ok att ni lånar bilder på Kirra och valparna till era hemsider o bloggar.

 
Jill

Jill

10 mars 2009 18:51

Så så underbara!

http://hundarnaojill.wordpress.com

 
Anna & Juni

Anna & Juni

10 mars 2009 19:33

Roligt att se bilder på de små!!!

http://www.annaronge.com

 
Maria

Maria

10 mars 2009 20:22

Härlig läsning!!
Pussa Kirra & valpar från mej, moster Kylie & kusin Pi! :)

http://www.kennelwalkabout.se

 
lena

lena

10 mars 2009 20:55

Ja jag hade ju hoppats på en svart en i vinst, men nu vart det ju inga svarta. Vad får jag då tro???

http://svartahille.blogspot.com

 
Ingen bild

Veronique

10 mars 2009 22:35

Et litet sent grattis till dom små underverken!!!

 
camilla

camilla

11 mars 2009 12:33

Men halledosingen då ett sånt härligt valpgäng!!!
Grattis!!

http://www.bentley.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mona Hall - 28 september 2009 13:16

Den veckan som gått har jag varit flitig med hundträningen. Det har blivit flera pass med lydnadsträningen. Nu så sitter inkallningen med stå mycket bättre. Även fjärren går bra. Däremot började rutan bli svårt helt plötsligt. Stannade framför den he...

Av Mona Hall - 21 september 2009 20:04

Det har hänt lite sedan sist. Får försöka sammanfatta mig kort. Kirra har piggat på sig och börjar nu bli sitt vanliga jag. Vi tränar in lydnads tvåan nu. Får se när vi är mogna för tävling. Inkallning med ställande börjar bli ok men vi har lite kvar...

Av Mona Hall - 3 september 2009 19:17

Idag har Kirra varit hos veterinären hela dagen och vi fick positiva besked hon är inte allvarligt sjuk som jag trodde. Hon har ju varit väldigt trött en längre tid. Det började redan innan lägret  tyckte jag. Sedan har det blivit lite bättre och sed...

Av Mona Hall - 17 augusti 2009 13:26

Idag har vi varit ute på en långpromenad, jag och alla tre vovarna. Det blev lite upplet för Kirra och vindövningar för Qnut. Ihelgen har vi varit i stugan igen. Äntligen har Ingemar blivit färdig med veden. Ibland undrar men om den förökar sig där ...

Av Mona Hall - 13 augusti 2009 13:10

Igår var vi ett gäng på kurs i Ervalla hos Anette. Hon har själv två kelpies och många, många får och lamm. Instruktör är Åsa Varg.Vi fick börja med balans övningar och  "vall lydnad" i en väldigt liten hage. Det är inte så lätt att veta var man ska ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards