Alla inlägg den 1 maj 2009

Av Mona Hall - 1 maj 2009 16:16

I måndags hade Emilie och jag exemination på vårt projektarbete för allmänlydnadsutbildningen. Vi hade tagit oss an en 4 år gammal svensk-dansk gårdshund som inte kunde gå i koppel. Hon drog av bara den,hosta, nosa och sprang framför benen på promenaderna. Carina ville ha hjälp med att Yatzi skulle gå fint i kopplet. Vi har träffats 8 gånger under våren och lagt upp ett träningsschema som Carina har följt. Vi har enbart jobbat med positiv träning, inga korrigeringar. Jag måste ge en eloge till Carina som har varit så flitig och tränat med sin hund. Det har varit så kul att följa hela processen. I måndags var det upp till bevis och Yatzi gick som en prinsessa bredvid Carina. Jätte roligt! Arbetet som vi skrivit fick vi också bara positiv kritik på. Kul när man vet att lärarna som vi har är väldigt petiga. Vårt arbete ska också delas ut som ett gott exempel till Örebro Norra Länsdelen som också kör kurs fast ligger efter oss i tid. På tisdag är det avslutning i Askersund. Då kan jag kalla mig allmänlydnadsinstruktör.


Vi har fått en ny hyresgäst i ett av våra äppleträd. Rätt mysigt att sitta och titta på när herr och fru Nötväcka flyger fram och åter med mat i näbben till sina små. De är även duktiga på att gå upp och ner.

I onsdag skulle vi ha valptest men tyvärr fick Gun punktering på sin bil så det blev inget med det men jag tog massa kort förståss...

 

Svart hane i bustagen med en kotte.

Röd tik och grön kille i lektagen.De har alltid haft lite dragning till varandra.

 

 men ibland blir det för mycket tycker röda tjejen, bäst att dra......

 

Blå tjej på språng. Bråttom, bråttom kan ju missa något

Visst är jag söt??

 

Rosa och röd i fullt galopp.

Jag vill också leka..

 Jag har rätt vassa tänder. här får du smaka säger rosa tik.

 

Dragkamp mellan killarna

Ska vi leka!!Orange tjej och Kirra

 

Lite uppfostran av Mamma Kirra

 

Bus igen Kirra o rosa tik leker och

ljusblå tik flyger nästan

Matdags vi är vrålhungriga!!!!

Igår var jag med på veterinärsbesiktningen av Kirra valpar. Det var kul att se och de skötte sig fint. Fick tag på en skurborste som var väldigt rolig att dra i och även papperskorgen hade intressant innehåll innan den fick flyttas upp på högre höjder. Jätte skönt att alla som undersöktes var friska och killarna hade sina stenar på plats.

Idag har Kirra kommit hem och hälsat på en kort visit. Hon är lite snopen undrar nog var hennes små har tagit vägen. Nu ligger hon och vräker sig i soffan men snart bär det tillbaka till valparna.

På söndag kommer hon hem permanent och lilla Q också som heter nu Qnut. 




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards