Alla inlägg den 7 maj 2009

Av Mona Hall - 7 maj 2009 18:42

Här får jag presentera Qnut, grönkille.

Nu har det gått några dagar sedan Qnut har kommit hem. Det blir så att jag är dagmatte åt honom och han bor hos Elina. Han är än så länge väldigt lätt att ha och göra med. Anpassar sig där han är. Eftersom Elina bor i stan så får han mycket miljöträning. Bilar verkar han inte bry sig så mycket om.

Första dagen han kom till mig så vart han ju väldigt tuttsugen när han träffade Kirra och hon lät som ett lejon hela dagen. Han försökte flera gånger smyga fram och få sig en slick men tji vart det. Andra dagen han kom hit lät Kirra ännu värre när han smög sig fram igen. Försöka kan man ju alltid göra tyckte han.

Första nätterna när han sov hos Elina så var han lite busig och ville leka lite men nu sover han skönt hela natten.Vart får ni fråga Elina om...

Det går väldigt bra med Pixi och Qnut ,de leker mycket tillsammans.När han sätter tänderna i henne så säger hon ifrån och han får inte busa för mycket det tycker hon inte heller om. Var lite orolig att hon inte skulle göra det men det har löst sig bra.

 När man visslar på honom kommer han som ett spjut.

Igår var vi ute i skogen. Kirra fick göra  3 spårupptag som jag lagt utifrån en stig. Hon blev så glad när jag tog fram spårselen så hon visste inte hur väl hon ville. När jag lagt spåren som korsade stigen kom det  en kille med 2 rottisar o en pincher och klev över spåren sedan dröjde det inte så länge så kom det en till gubbe med en tryffelhund och klev över spåren igen. Det har väl aldrig varit så mycket folk där någon gång. Fast det verkade inte störa Kirra hon tog upp alla 3 spåren och gick inte bakspår en enda gång. Det kändes bra. Tar lite lugnt med henne, hon har ju inte så mycket muskler än  och konditionen måste vi bygga upp så smått. Det började regna och det verkade inte bekomma herrn ett dugg och vattenpölar är ju kul att springa igenom.

Var skulle vi titta sa du.....

 

Spännande lukter

 Varför ligga i var sin korg när man kan mysa tillsammans.

Håller på att samla ihop bilder på respektive valp. Det var mer bilder än jag trodde men jag skickar ut dem när jag har gått igenom alla mappar. 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards