Direktlänk till inlägg 28 december 2008

God Fortsättning!

Av Mona Hall - 28 december 2008 17:54

Ja, nu får jag säga som expediten sa när hon stod och slog in en julklapp som jag köpt till svärmor måndagen innan julafton. " Om en vecka är allt som vanligt igen då är julen över." Jag visste inte riktigt vad jag skulle svara, jag som tycker att julen är så mysig.


Kirra har börjat att LÖPA IDAG och det sätter myror i huvudet på uppfödaren. Höglöpet blir samtidigt som Kylie ska valpa. Dåligt tajmat men inget som man kan påverka, tyvärr. Nu får vi se hur planeringen blir.


Igår var jag ute och la ett lite klurigt spår till Kirra. Pinnarna gömde jag delvis så hon inte skulle använda synen och bli mer spårnoga. Tätt mellan pinnarna och ingen godisbytta vid slutpinnen. Nyttig övning blev det och bra att se hur hunden jobbar. Pixi fick också ett spår. Hon var som en liten gasell i spåret men hon hittar alltid fram till pinnarna. Jag har gett upp att hon ska apportera pinnarna. Vill inte, säger hon och sittmarkerar dem.


 
 
Emelie

Emelie

28 december 2008 18:40

Men det gör väl inget att Pixi sitt markerar istället för att plocka upp pinne? Hon markerar ju........ Har du skickat in uppgifterna ännu? Jag gjorde det igår. Ha en bra nyårshelg!

http://www.bordercolliedog.se

 
Mögel-Åsa

Mögel-Åsa

28 december 2008 19:52

Tänk så det kan gå. Löpa nu? Rackarns hund....:)

http://www.kennelhyzz.se

 
Maria

Maria

28 december 2008 22:11

Nu får uppfödar'n att göra!! :)

http://www.kennelwalkabout.se

 
Fia

Fia

29 december 2008 00:30

Hehe...kul va?! Snacka om skadeglädje... Hmm ;) Nåja, det löser sej, sa den som sket o satte sej! Å se det HAR löst sej :))

http://www.vickulas.se

 
Fia

Fia

29 december 2008 08:27

Skadeglädje, ett skämt förstås, om det var nån som inte hängde med ;-) :))

http://www.vickulas.se

 
Ingen bild

Mona

29 december 2008 14:53

Ja uppfödar`n ser till att vi inte slappnar av.

 
Biggan

Biggan

29 december 2008 18:24

Gott Nytt År o vilket spännande sen.

http://123minsida.se/FajtaNano

 
Katja Ossi och Yalla

Katja Ossi och Yalla

31 december 2008 13:06

Gott Nytt År! Spännande med Kirravalpar. Ha det så bra o Lycka Till.
önskar:
Katja & co

http://www.tassain.se

 
Anna & Juni

Anna & Juni

4 januari 2009 22:03

Oj, mycket på gång! Spännande med Kirra-valpar! God fortsättning också!

http://www.annaronge.com

 
Jill

Jill

5 januari 2009 07:40

Hoppas julen gick bra och du fick så mysigt som man vill ha det! God fortsättning!

http://hundarnaojill.dinstudio.se

 
Ingen bild

Mona o Kirra

5 januari 2009 10:17

Jag har fått fel på min blogg och kan inte skriva några nyheter så jag skriver här istället. Mycket konstigt är det.
Idag åker vi till Arlanda och hämtar Bashyr och Daphne. Kirra prinsessan står vid staketet hemma och spejar efter prinsen och han kommer ju idag med en vit springare från Holland på självaste trettondagsaften, balernas kväll. Håll tummarna att tycke uppstår. De har ju en vecka på sig att få til det.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mona Hall - 28 september 2009 13:16

Den veckan som gått har jag varit flitig med hundträningen. Det har blivit flera pass med lydnadsträningen. Nu så sitter inkallningen med stå mycket bättre. Även fjärren går bra. Däremot började rutan bli svårt helt plötsligt. Stannade framför den he...

Av Mona Hall - 21 september 2009 20:04

Det har hänt lite sedan sist. Får försöka sammanfatta mig kort. Kirra har piggat på sig och börjar nu bli sitt vanliga jag. Vi tränar in lydnads tvåan nu. Får se när vi är mogna för tävling. Inkallning med ställande börjar bli ok men vi har lite kvar...

Av Mona Hall - 3 september 2009 19:17

Idag har Kirra varit hos veterinären hela dagen och vi fick positiva besked hon är inte allvarligt sjuk som jag trodde. Hon har ju varit väldigt trött en längre tid. Det började redan innan lägret  tyckte jag. Sedan har det blivit lite bättre och sed...

Av Mona Hall - 17 augusti 2009 13:26

Idag har vi varit ute på en långpromenad, jag och alla tre vovarna. Det blev lite upplet för Kirra och vindövningar för Qnut. Ihelgen har vi varit i stugan igen. Äntligen har Ingemar blivit färdig med veden. Ibland undrar men om den förökar sig där ...

Av Mona Hall - 13 augusti 2009 13:10

Igår var vi ett gäng på kurs i Ervalla hos Anette. Hon har själv två kelpies och många, många får och lamm. Instruktör är Åsa Varg.Vi fick börja med balans övningar och  "vall lydnad" i en väldigt liten hage. Det är inte så lätt att veta var man ska ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards