Alla inlägg den 9 november 2008

Av Mona Hall - 9 november 2008 18:35

Idag har jag varit uppe i Skogaholm  och tittat på Rapporttävling som Kumla Bk ordnade. Har inte sett någon sådan tävling tidigare så jag tänkte det var bäst att passa på.

Det var väldigt spännade att se när hundarna sprang ut och om de kom tillbaka. Det gick bra för de flesta och hundarna var otroligt fokuserade på sin uppgift. Jag tycker det verkar kul. Det måste jag nog ta med mig till utbildningssektionen att vi ska få till en "prova på dag" i rapport till nästa års program.

Det som var mindre roligt var att jag körde vilse i skogen när jag åkte hem. Satt och lyssnade på en deckare och helt plötsligt hade jag ingen aning om var jag var. Kom fram till sist i Svennevad. Det vart några mil extra. GPS-en låg fint i sitt fodral hemma!!


I veckan har jag kört lite lydnad. Tränar in "inkallnig med stå" enligt canis modellen och det går funkar rätt bra och rutan nöter vi som vanligt. Konstigt att Kirra tycker det är så kul varje gång.


Sök har vi också tränat. Hittaövningar går jättebra. Springer ut raka fina skick. Det som är svårt är skallmarkeringarna. Efter att ha haft ett bra skall varje dag förra veckan. Tänkte jag att nu äntligen har hon kommit igång. Vad hände i fredags när Kent , EvaLena o jag var i skogen o körde sök. Jo inte kunde Kirra skälla då inte. Det blev bara gläfs, gläfs. Lilla Kirra hon kämpade men det kom inte fram. Nu får jag nog ta en funderare hur jag ska fortsätta träningen. Det lutar mot rulle.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards