Alla inlägg den 12 november 2008

Av Mona Hall - 12 november 2008 20:15

Idag orkade jag knappt gå ur sängen.Vaknade kl 3 i natt och kunde inte somna om, värk i lederna och min tinnitus visslade mer än vanligt. Brukar inte störas av det annars men inatt var det kört. Masade mig upp vid kl 7 men kände mig lika trött som mina gullvovar på kortet.


Åkte ut i skogen och såg för första gången en varghybrid. Vilka långa ben han hade och svanstippen den lyste vit. Fick veta att det fanns en uppfödare i Tiveden. Undrar varför man vill ha en sådan "hund"?

Kirra fick ett spårupptag som gick bra. Pixie gick sin egen väg i spåret men tillsist kom vi fram till slutet med lite hjälp. Brukar inte hjälpa till men med Pixie tycker jag inte att det gör så mycket eftersom det är aktivering.


Idag har jag prövat att ligga på "spikmatta"( ni läste rätt). Går på yoga och hon förespråkar att man ska ligga på mattan minst 30 min som smärtlindring. Det gör o n t att ligga på den i varje fall första minuterna. Det gäller att slappna av annars gör det dj -gt ont och tro det eller ej efter en stund så känns det skönt. Ordspråket kanske gäller "att ont ska drivas ut med ont".


Ikväll har jag vunnit första priset hos Parkhallens kundkväll!!! Gissa vad jag vann. Korv!!! falukorvring, stora påsar med wienerkorv, grillkorv, ölkorv och leverpastej från Robertssonchark. Ni som känner mig vet ju hur mycket jag tycker om k o r v. Hundarna blir nog glada och mycket träningsvilliga för nu kommer de få goda belöningar. Jag kommer att laga någon middag med korv också. Någon som har tips på en god korvrätt?

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards