Alla inlägg den 19 november 2008

Av Mona Hall - 19 november 2008 18:25

Nu har vi varit borta på en "lillsemester". Vi har gjort vinter i sommarstugan och i tisdags hade vi rörmokare som förberett för att vi ska kunna ta vatten på vintern i pumphuset. Bekvämt om man mot förmodan får lust att åka dit när det är minusgrader. Hundarna har fått spåra och jag gjorde en ruta på ängen. I söndags när jag skulle sela på Kirra och gå ut i skogen börja det smälla som tusan i skogen.  Vågade inte gå ut men fick sedan höra att det var en granne som sköt in en bössa. Så det blev skott och spår träning samtidigt. Vad fort det blir mörk ute på landet och speciellt när vädret inte är det bästa. Snubblade runt i mörka skogen med Kirra som fick spåra i sin takt, likamed racerfart. Fast hon hittade alla pinnarna och själv satt jag och pustade ut efteråt och beundrade stjärnhimlen efter kraftansträngningen. Rutan som jag gjorde var inte den bästa, full med mullvadshögar. Dessa högar var en mycket stor frestelse. Det gäller att ha roliga grejer i rutan alltså roligare än mullvadar, då gick det bra.När vi styrde hem på tisdagskvällen hade det regnat så mycket att vi hade stora bekymmer att ta oss ut till vägen. Bilen blev som en lerhög men fram kom vi.Nu är det skönt att vara hemma. Tyvärr har jag fått ont i halsen och känner mig febrig, som alla verkar vara nu. Fast det kommer nog bli bra för jag har följt en finländares tips att basta bort eländet. Har varit på Hagabadet och fått en rejäl dos. Vi får se imorgon då är nog förkylningen som bortblåst. 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards