Direktlänk till inlägg 23 februari 2009

Söndagsutflykt till Tiveden

Av Mona Hall - 23 februari 2009 13:02

Jag tror inte någon ska behöva bli orolig för att de är för få valpar i Kirras mage. Den har svällt ännu mer och jag börjar bli lite orolig för hur många som finns där inne.  Vi åkte en tur till "sommarstugan" igår. Behövde titta till den eftersom det kommer att dröja ett tag innan vi kommer dit igen. Partytältet bågnade under snötyngden men båten verka trivas bra där inne. Vi fick skotta lite snö från taket. Jag upptäckte de första  rosa knopparna som håller på att brista på Tibasten. Underbart första vårtecknet Första blomknopparna i år!!  Det blev lite jobbigt att pulsa i snön eftersom det inte var skottat och plogat men det gick bra. Märktes att det blev lite ansträngande för Kirra.  På hemvägen tittade vi in till Biggan och hälsade på valparna. De är ju för roliga med sin upptäckar glädje.

 Sofia var också där och tog några bilder på Kirra. Hoppas det blev några bra bilder. Hon är ju så duktig med kameran.

I lördags var jag också och kollade in Kylies valpar. De är ju en vecka äldre än Nanos och det märktes. Lite mer fart. Kylie är för go när man kommer så glad fast hon har sådana busvalpar runt sig.

 
 
lena

lena

23 februari 2009 16:23

Det va mej en regäl mage hon fått. Det blir nog många valpar där. ha de bra

http://svartahille.blogspot.com

 
Harriet

Harriet

23 februari 2009 16:47

Ja, vilken hängbuk. Är det inte många valpar där inne så är det definitivt dags att dra ner på fodret. :D

http://www.kiara.dinstudio.se

 
Helén o Deco

Helén o Deco

23 februari 2009 19:45

Oj vad tjock och mysig Kirra blivit :) Det är säkert en arton stycken där inne :D :D

http://decosmatte.bloggagratis.se

 
Emelie & Arn

Emelie & Arn

23 februari 2009 20:20

Hoppas Pixi kryar på sig!!

http://www.bordercolliedog.se

 
Ingen bild

Irene & Minna & Jenni

23 februari 2009 21:58

Oj det var en tjockis! Ska vi gissa på 9 stycken här också!!!

 
Ingen bild

Mona

24 februari 2009 11:52

Jag får hoppas att det inte enbart är fodret,för jag följer uppfödarns matschema men jag måste nog åka och köpa en ny våg. Den gamla började svaja mellan kilona.

 
Anna & Juni

Anna & Juni

24 februari 2009 14:07

Oj, vilken mage. Jag gissar på 8 bäbbar :)

http://www.annaronge.com

 
Daphne & Bashyr

Daphne & Bashyr

25 februari 2009 06:30

Hi Kirra!

It looks like your belly is starting to grow a lot! I hope the puppies don't kick you too much.

Please take good care of yourself!

Big kiss,
Bashyr

http://www.2kelpies.nl

 
lena

lena

25 februari 2009 20:30

Men Mona du måste uppdatera oftare, nyfiken på hur magen växer.

http://svartahille.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mona Hall - 28 september 2009 13:16

Den veckan som gått har jag varit flitig med hundträningen. Det har blivit flera pass med lydnadsträningen. Nu så sitter inkallningen med stå mycket bättre. Även fjärren går bra. Däremot började rutan bli svårt helt plötsligt. Stannade framför den he...

Av Mona Hall - 21 september 2009 20:04

Det har hänt lite sedan sist. Får försöka sammanfatta mig kort. Kirra har piggat på sig och börjar nu bli sitt vanliga jag. Vi tränar in lydnads tvåan nu. Får se när vi är mogna för tävling. Inkallning med ställande börjar bli ok men vi har lite kvar...

Av Mona Hall - 3 september 2009 19:17

Idag har Kirra varit hos veterinären hela dagen och vi fick positiva besked hon är inte allvarligt sjuk som jag trodde. Hon har ju varit väldigt trött en längre tid. Det började redan innan lägret  tyckte jag. Sedan har det blivit lite bättre och sed...

Av Mona Hall - 17 augusti 2009 13:26

Idag har vi varit ute på en långpromenad, jag och alla tre vovarna. Det blev lite upplet för Kirra och vindövningar för Qnut. Ihelgen har vi varit i stugan igen. Äntligen har Ingemar blivit färdig med veden. Ibland undrar men om den förökar sig där ...

Av Mona Hall - 13 augusti 2009 13:10

Igår var vi ett gäng på kurs i Ervalla hos Anette. Hon har själv två kelpies och många, många får och lamm. Instruktör är Åsa Varg.Vi fick börja med balans övningar och  "vall lydnad" i en väldigt liten hage. Det är inte så lätt att veta var man ska ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards