Direktlänk till inlägg 27 februari 2009

Valplådan börjar bli intressant

Av Mona Hall - 27 februari 2009 18:01

Nu har Kirra börjat ta lite lovar till valplådan. Hon krafsar lite bland filtarna och sedan går hon därifrån. Pixi tänkte sig in där också när Kirra var där men det räckte att Kirra stirrade på henne så vände hon och såg inte att det var en låda där, den blev som luft för henne. Ska bli intressant att se hur Pixi reagerar när det blir dax. Hon har ju väldig respekt för Kirra så det ordnar sig nog. Kirra har slutat att skvätta lite här och där när vi är på promenad. En gång kissar hon och länge också, sen är det klart. Fast hon får inte gå hem direkt en liten promenad måste vi gå, även om det är slut med långpromenaderna.

Imorse träffade jag Anita o Faxen. Vi gick en promenad på en ny stig vi hittade vid Glomman skogen och den blev lång, vi gick väl i nästan 2 timmar innan vi kom tillbaka till bilarna. Tur att vi mötte ett par som tipsa oss en genväg annars vet jag inte hur länge vi hade behövt gå. Vädret var ju  underbart så det gjorde ju inte så mycket.

Igår var jag hos Biggan igen och kikade på valparna. Elina och Kristian ville följa med. Vilka härliga små busvalpar och så kul att följa utvecklingen på dem.

 
 
Harriet

Harriet

27 februari 2009 21:15

Ja, lite till får hon väl vänta ändå. :) Nog för att jag är spänd och nyfiken men inte så :)

http://www.kiara.dinstudio.se

 
Emelie & Arn

Emelie & Arn

28 februari 2009 12:23

Spännande....... Ha en trevlig helg!

http://www.bordercolliedog.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mona Hall - 28 september 2009 13:16

Den veckan som gått har jag varit flitig med hundträningen. Det har blivit flera pass med lydnadsträningen. Nu så sitter inkallningen med stå mycket bättre. Även fjärren går bra. Däremot började rutan bli svårt helt plötsligt. Stannade framför den he...

Av Mona Hall - 21 september 2009 20:04

Det har hänt lite sedan sist. Får försöka sammanfatta mig kort. Kirra har piggat på sig och börjar nu bli sitt vanliga jag. Vi tränar in lydnads tvåan nu. Får se när vi är mogna för tävling. Inkallning med ställande börjar bli ok men vi har lite kvar...

Av Mona Hall - 3 september 2009 19:17

Idag har Kirra varit hos veterinären hela dagen och vi fick positiva besked hon är inte allvarligt sjuk som jag trodde. Hon har ju varit väldigt trött en längre tid. Det började redan innan lägret  tyckte jag. Sedan har det blivit lite bättre och sed...

Av Mona Hall - 17 augusti 2009 13:26

Idag har vi varit ute på en långpromenad, jag och alla tre vovarna. Det blev lite upplet för Kirra och vindövningar för Qnut. Ihelgen har vi varit i stugan igen. Äntligen har Ingemar blivit färdig med veden. Ibland undrar men om den förökar sig där ...

Av Mona Hall - 13 augusti 2009 13:10

Igår var vi ett gäng på kurs i Ervalla hos Anette. Hon har själv två kelpies och många, många får och lamm. Instruktör är Åsa Varg.Vi fick börja med balans övningar och  "vall lydnad" i en väldigt liten hage. Det är inte så lätt att veta var man ska ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards