Alla inlägg under mars 2009

Av Mona Hall - 6 mars 2009 13:57

Nu får vi hoppas att det snart börjar hända något. Kirra har börjat gå ner i temp och nu på eftermiddagen var det nere i 37.2 Fast vad jag förstår så kan det svänga upp och ner sista dagarna.

Kirra är som en liten tunna och jag mätte magen på henne och den är 79cm. Det är jättejobbigt för henne nu. Vi har gått en kort promenad på 10 min idag . Fortfarande har hon god aptit.

Inatt fick jag lite noja. Kirra ville ut vid kl 4. Släppte ut henne i trädgården och såg att det kom något brunt från henne när jag kikade ut genom fönstret. Kom plötsligt ihåg vad HyssÅsa berättade om att det kom en valp när hennes tik skulle rastas. Så jag snabbt på med jackan och ut i nattlinnet. Det var ingen valp....bara...

Av Mona Hall - 3 mars 2009 16:15

Oj vad tiden går fort. Jag tycker det inte är länge sedan Bashyr var här och uppvaktade Kirra. Nu är det bara en vecka kvar till valpningen. Kirra är fortfarande väldigt hungrig  och magen den sväller. Det börjar bli lite jobbigt med rörelserna. Idag försökte jag väga henne. Det var inte lätt vågen är hal och magen är stor. När hon backar upp på vågen halkar hon av men det verkar som hon gått upp ett halv kilo sedan sist.

Nu kan man också känna hur valparna sparkar imagen.Det rör sig på flera ställen samtidigt. Då låter Kirra som en säl och hon påminner lite om en säl till kroppen också tycker jag. Inte så snällt sagt kanske.

De verkar som de flesta tror på många valpar. Vi får väl se när den dagen kommer.Jag hoppas det inte blir för många.

Av Mona Hall - 1 mars 2009 17:12

Magen den växer och nu har Kirra gått upp 1 kg till. Sammanlagt har hon gått upp 4 kg. Ni behöver inte vara oroliga att de kommer för tidigt hon har inte visat några tecken på att det skulle vara nära valpningen. Kirra är fortfaranade väldigt hungrig så valparna växer nog lite till i magen. Jag tycker att gissningstävlingen har avtagit. Priset är hemligt får ta upp det med Fia, men jag tror inte att det blir någon valp.

Igår så körde jag lite nosövningar inomhus med både Kirra och Pixi. Thepåsar i muggar. Jag har 3 olika sorter än så länge,  kamomill, kanel och mynta. Mynta är den de ska gå till. Kul övning som går bra att göra fast magen är stor. Även backaövningar och gå fot, fast bakåt går bra att göra än så länge. Både Kirra och Pixi älskar dessa övningar.sova på maten är skönt

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards