Direktlänk till inlägg 3 april 2009

Lek och bus

Av Mona Hall - 3 april 2009 21:19

Nu är det dags för en uppdatering vad som har hänt sedan sist jag skrev. Jag har varit lite krasslig, huvudvärk och ryggen spökar, men valparna är pigga och allerta. Här följer rätt så många bilder som kompensation.

Lek och bus.

 

Brottningskamp

 

Jag har börjat att uppfostra valparna enligt NANYmetodiken. Skamvrån när de gjort något dumt. Jag kan inte se vilken färg som valpen har!!!!

 

Valparna gillar att bita Pixi i frambenen då tycker hon det är bäst att sticka.

 

Dukig hund att apportera.

 

 Matvraket slickar rent alla skålar

 

Jag är väldigt stark och kan bära stora leksaker.

 

Knähundarna ligger och myser hos Elina.

 

Omärkt hanne ger Kristian en puss.

 

Här ska städas med skurtrasa

 

Syskon kärlek

 

Modig röd tik på upptäcktsfärd i den stora vida världen (köket).




 
 
Fia

Fia

3 april 2009 22:00

Kul att se gänget på äventyr i kväll :) Tack för fikat!

http://www.vickulas.se

 
Jill

Jill

4 april 2009 05:37

Herregud så stora och söta de blivit ;)

http://hundarnaojill.wordpress.com

 
Biggan

Biggan

4 april 2009 10:16

Vad härligt det ser ut. Nästan så man blir litet sugen igen. (Skoja bara)

http://biggan.bloggagratis.se

 
lena

lena

4 april 2009 20:39

Jättefina valpar, men ska du redan ställa dom i skamvrån, duktig valp som redan förstår- skoja bara. Krya på dej.

http://svartahille.blogspot.com

 
Emelie & Arn

Emelie & Arn

5 april 2009 13:48

Vilka fina bilder på valparna! Dom växer och frodas ser jag......

http://www.bordercolliedog.se

 
Ingen bild

Reiner och Ylva

5 april 2009 14:38

Tack för senast! Det var så roligt att se valparna "live"!

 
Anna Karin

Anna Karin

5 april 2009 19:19

Sötisar!

http://www.illbattingen.ax

 
Ingen bild

Carina

5 april 2009 20:17

Hoppas att du piggat på dig. Det gäller väl att vara på alerten med så många aktiva godingar.Vilka fina bilder du tagit.

 
Helén o Deco

Helén o Deco

5 april 2009 20:25

Här vågar man inte kolla längre. FÖR söta! Men jag gör det ändå.... :)

http://decosmatte.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Christin o Malva

6 april 2009 13:51

Jag är INTE mindre valpsjuk nu! :D
Drömt valpdrömmar hela natten!

 
Tina

Tina

6 april 2009 20:33

Jadu det råder valpsjuka här på holmen också och den bli ju inte mindre av att se alla bilder på de små Qulingarna;)Längtar sååå till den 23:e då jag får pussa på de små godingarna.

http://home.aland.net/m04044

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mona Hall - 28 september 2009 13:16

Den veckan som gått har jag varit flitig med hundträningen. Det har blivit flera pass med lydnadsträningen. Nu så sitter inkallningen med stå mycket bättre. Även fjärren går bra. Däremot började rutan bli svårt helt plötsligt. Stannade framför den he...

Av Mona Hall - 21 september 2009 20:04

Det har hänt lite sedan sist. Får försöka sammanfatta mig kort. Kirra har piggat på sig och börjar nu bli sitt vanliga jag. Vi tränar in lydnads tvåan nu. Får se när vi är mogna för tävling. Inkallning med ställande börjar bli ok men vi har lite kvar...

Av Mona Hall - 3 september 2009 19:17

Idag har Kirra varit hos veterinären hela dagen och vi fick positiva besked hon är inte allvarligt sjuk som jag trodde. Hon har ju varit väldigt trött en längre tid. Det började redan innan lägret  tyckte jag. Sedan har det blivit lite bättre och sed...

Av Mona Hall - 17 augusti 2009 13:26

Idag har vi varit ute på en långpromenad, jag och alla tre vovarna. Det blev lite upplet för Kirra och vindövningar för Qnut. Ihelgen har vi varit i stugan igen. Äntligen har Ingemar blivit färdig med veden. Ibland undrar men om den förökar sig där ...

Av Mona Hall - 13 augusti 2009 13:10

Igår var vi ett gäng på kurs i Ervalla hos Anette. Hon har själv två kelpies och många, många får och lamm. Instruktör är Åsa Varg.Vi fick börja med balans övningar och  "vall lydnad" i en väldigt liten hage. Det är inte så lätt att veta var man ska ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards